Arabada herkes kullanıyor ama artık veto yedi: Avrupa Birliği kararını verdi!

Avrupa Birliği, otomotiv endüstrisinde devrim yaparak ortak enstrümanı kaldırmayı planlıyor.

Son yıllarda otomotiv sektöründe yaşanan değişiklikler gerilimi arttırmış durumda. Bu reformlar genellikle tartışmalı olsa da, Avrupa Birliği vatandaşlarının uzlaşmasını zorlaştırıyor. AB, otomobil teknolojisi ve kullanım alışkanlıklarında önemli bir değişiklik yaparak sektörde dönüşüm sağlamayı amaçlıyor.

Örneğin, otomobil üreticilerinin 2035 yılına kadar sadece elektrikli araçlar üretebilmesini zorunlu kılan yasa, dönüşümün bir parçası olarak öne çıkıyor. Ancak, elektrikli araçlara olan ilginin düşük olması nedeniyle bu karar tartışmalı ve bölücü olarak değerlendirilebilir. Yasa, sektördeki birçok aktörün tepkisine neden olurken, geçiş sürecinin nasıl yönetileceği konusunda belirsizlik yaratıyor.

AB, CO2 salınımına ilişkin yaptırımları şiddetlendirerek emisyon sınırını 95 g/km’nin altına indirdi. Ancak, bu hedeflerin mantıksız ve ulaşılamaz olduğu iddia ediliyor. Pek çok otomobil markası, bu hedeflere ulaşabilmek için Tesla ile işbirliği yapmaya başladı. Bu durum, yasanın uygulanabilirliği konusunda ciddi şüpheler doğururken, sektörde dengeleri değiştirdi. Artık AB’de bu yeni düzenlemelere karşı savaşacak engeller oluştu.

AB, dokunmatik ekrana karşı: veda zamanı

ABD ve Çin, yapay zeka destekli sistemlerin en iyi versiyonunu tasarlamak için yarışırken, Avrupa’da otomobillerdeki dokunmatik ekranlara karşı bir mücadele başlıyor. Bu karar teknolojinin geleceği üzerine yapılan tartışmaları körüklemekle kalmıyor, aynı zamanda tarihi bir bakış açısından oldukça garip bir gelişme olarak görülüyor. Avrupa, otomotiv teknolojisinin geleceğini şekillendirmede önemli bir adım atarken, bu süreç sektörde büyük tartışmalar yaratıyor.

Ancak, auto.everyeye.it tarafından rapor edildiği gibi, dokunmatik ekranların güvenlik açısından riskli olduğu ve yol güvenliğini tehlikeye attığı düşünülüyor. Bu ekranlar dikkat dağınıklığına ve kazaların temel sebeplerinden biri haline gelmeye neden olabilir. Ayrıca, dokunmatik ekranların her zaman anında tepki vermemesi sürücülerin ihtiyacı olduğunda tepki alamamasına yol açabilir ve ek bir tehlike oluşturabilir.

Related Posts

iPhone’ların önemli özelliği, Android’e de geliyor

Apple’ın iOS 18.1 ile sunduğu otomatik yeniden başlatma özelliği, şimdi Android cihazlara da geliyor. Peki, bu güvenlik mekanizması nasıl çalışıyor ve kullanıcıları nasıl etkiliyor?

OpenAI, kendi sosyal medya ağını kuruyor olabilir

Yeni ortaya çıkan iddialara göre OpenAI başındaki Sam Altman, X’in sahibi Elon Musk ve Meta’nın sahibi Mark Zuckerberg ile rekabete atılacak.

ATV CANLI YAYIN İZLE 2025 BUGÜN: 14 Nisan Pazartesi ATV yayın akışı ve canlı yayın izleme linki!

ATV, Türkiye’nin en çok izlenen televizyon kanallarından biri olmaya devam ederken, sunduğu diziler, programlar ve canlı maç yayınlarıyla reyting sıralamalarında üst sıralarda yer alıyor. Yıllardır benimsediği yayın anlayışını sürdürerek geniş bir …

TRT 1 CANLI İZLE | 13 Nisan Pazar bugün TRT 1 canlı yayın izle full HD, kesintisiz! (TRT 1 güncel frekans bilgileri)

13 Nisan Pazar günü, TRT 1 ekranlarında yayınlanan programları canlı olarak takip etmek isteyen izleyiciler, “TRT 1 canlı yayın nasıl izlenir? TRT 1 frekans ayarları nedir?” gibi sorulara yanıt aramaya başladı. Peki, TRT 1 canlı yayın linki var mı …

Kula’da Kalp Krizi Geçiren Sürücü Ağaca Çarptı

Manisa’nın Kula ilçesinde otomobil, sürücüsünün seyir halindeyken kalp krizi geçirmesi sonucu yoldan çıkarak ağaca çarptı. Hastaneye kaldırılan sürücü, tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Kaza saat, 23.30 sıralarında Kula Asri Mezarlığı ile Kula …

Netflix, OpenAI destekli yeni arama özelliğini test ediyor

Avustralya ve Yeni Zelanda’da test edilen Netflix’in yapay zeka destekli arama özelliği, içerik keşfini daha duygu odaklı hale getiriyor. Şirket, gelecekte bu özelliği daha geniş pazarlara sunmayı hedefliyor.